Overwennen

18-04-2020 09:13

Goedemorgen,

wat een heerlijk weer. Vorige week de twee doffers die ik van Douwe heb gehad losgelaten. 1 Belg van 2018 en een mooie oude doffer van 2011. De belg s'avonds weer opgehaald bij Douwe en de volgende dag weer los gelaten en toen was hij alweer bij mij in het hok. Die ouwe van 2011 heeft 3 dagen buiten gezeten en wilde er bij Douwe ook niet snel in. Maar uiteindelijk dus toch. Opgehaald en dag later weer los en ook toen was hij weer hier. Snel gelukt dus.

Afgelopen Vrijdag ook maar de 4 doffers van Frank eruit gelaten. Op hoop van zegen. Het hok van Frank staat hier dus dat was wel spannend. Al snel gingen er 3 de lucht in en vlogen wat rondjes met de anderen van mij boven het hok, maar toen gingen er 3 weg. Ohoh. Weg. Maar 2 zwierven hier steeds weer om alleen de vale zag ik niet meer. 1 doffer van 2015 ging niet de lucht in. Hij ging steeds op het hok en dan weer op de klep. Even later ook hij de lucht in. Maar hij kwam al snel weer binnen. Dat is 1 dacht ik. Toen de andere 2 blauwe. Steeds in de buurt, maar niet op het hok. 1 hiervan ging later toch naar binnen. De vale was er toen ook ineens weer vanuit het niks in het hok. Dit gaat mooi dacht ik 3 van de 4 weer terug. Maar gisteravond steeds nog 1 blauwe weg. Balen. Ik zag hem ook niet meer om vliegen. Jammer dacht ik. Zou morgen maar met de duivin van hem naar Frank zijn huis om hem mee te lokken. Maar vanmorgen vroeg de duiven doen. Kom ik bij de weduwnaars komt er een doffer naar me toe lopen zo van ik hoor hier niet. Dit was dus doffer nummer 4. Hij was gisteravond bij de weduwnaars naar binnen gegaan. Niet gezien. Dus alles is nu fijn over gewent en kan dus ook mooi los.

Heel blij mee.

Terug

Contact

Mikey's loft
facebook: mikel.post‎


© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode