Jammer

08-05-2015 07:02

Goedemorgen,

gisteren de doffers om 18:00 los zoals elke avond. Wilde ze om 19:00 uur naar binnen laten. 7 vallen gelijk. Meestal valt de hele club gelijk. Dus ik blijf is kijken. De overige zeven gaan keihard door de lucht en dan zie ik de reden. Er valt een licht bruine waas als een baksteen tussen mijn doffers. Zie daarna allemaal spreeuwen en kraaien rondvliegen. Mis dus. Er vliegen er nu nog 6 en na even roepen krijg ik ze gelukkig vrij snel naar beneden. Mis er 1 een jaarlingetje. De 522. 

Om half 10 gaat de deurbel. Het is de buurman met een dode duif. Hij was dus niet eens opgegeten maar alleen gedood. De klauwen stonden in zijn borst en er was bloed uit zijn bekje. Erg jammer. Dus nog 13 weduwnaars over. Maarja dat is helaas de natuur en de rovers hebben nu vast ook jongen dus die zullen wel weer actiever gaan worden. 

 De jonge duiven beginnen al weer een beetje mooi te worden. Ik ga over een week of drie stoppen met verduisteren. En dan hoop ik dat ze ook wat beter vliegen. Vind ze nog niet super trainen.

Vanavond dus 13 doffers inkorven voor Quivrain. 318 km. Hoop dat het een mooi vluchtje word. Ze geven alleen ZW wind zoals het nu lijkt en dat vind ik niet zo fijn, maar de afstand is wat verder dus misschien komt er een jaarlingetje als eerst.

We zullen zien.

Fijn weekend.

Terug

Contact

Mikey's loft
facebook: mikel.post‎


© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode