Africhting

19-07-2014 10:34

Goedemorgen,

ik heb de oude duivinnen even mee gehad op Deventer. Ze waren gelost om 7:45. De eerste 6 waren er om 8:45. Gelijk er na nog 5 en om 8:50 waren er 16 van de 18 thuis. Nu is alles er weer.

Ze zagen er goed uit alleen dorstig. De jonge duiven van morgen om 6:40 gelost in Lemmer en die waren ook snel weer binnen. En ook alles weer. Ik had afgelopen week maandag, dinsdag en vrijdag de duivinnen mee naar lemmer en woensdag en donderdag de jongen. Ze hebben allemaal dus weer wat training gehad. De jongen waren na een dag of twee alweer snel opgeknapt van de colli. Hebben we dat maar weer gehad.

Ik heb donderdag 7 oude doffers ingekorfd voor Chalon en Champagne. Voor mij 457 km. Ze zijn om 6:30 gelost. Het zal mij benieuwen. Ik heb alleen de fond doffertjes mee en een paar die weg gaan waarschijnlijk. Ze hebben nu dus nog een kans.

Verder had ik vorige week op duivenmarktplaats een advertentie gezet voor late jongen. Die kon je van me krijgen voor 2 zakken voer. Kreeg geen reactie. Denk zet ze ook maar is op marktplaats. Dezelfde dag meerdere reacties. Dus afgesproken met een man dat hij ringen zou sturen. Dat had hij gelijk gedaan. Ringen zijn binnen. Ik zal er dus een 20 tal voor de man kweken. Hoef ik niks op te ruimen met de natoer en ik heb een beginnende melker blij gemaakt. Is me vorig jaar op dezelfde manier ook gelukt.

Terug

Contact

Mikey's loft
facebook: mikel.post‎


© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode